Pages

Wednesday, February 24, 2010

Coretan Cikgu 1

Sejak melaporkan diri sebagai Guru Sandaran Terlatih Siswazah (GSTS), DC 41, kehidupanku banyak berubah. Setiap saat, amatlah berharga untuk diisi. Tugasan dan amanah menuntut pengorbanan masa, tenaga yang bukan sedikit. Malahan adakalanya terasa sangat berat untuk dipikul. Di tempatkan di sekolah yang pernah menjadi tempat aku menagih ilmu merupakan satu cabaran yang tidak boleh dipandang enteng. Tetapi, aku sangat-sangat bersyukur, di sinilah aku mengenali guru-guruku yang menjadi IDOLAku sehingga aku mengambil keputusan untuk sama-sama berjuang seperti mereka dalam lapangan ini. Saat ini barulah ku tahu pahit getir seorang pendidik dalam membangunkan modal insan. Doaku, semoga ku terus beristiqamah dan menabur bakti kepada anak didikku. Tidakku lupakan, rakan-rakan seperjuangan, seangkatan yang bertugas tidak kira di ceruk mana sekalipun, moga kalian terus tabah dalam medan ini.

Di sini saya sertakan warna-warni beberapa program yang telah berlangsung sepanjang bulan Januari hingga Februari 2010.

Majlis Perpisahan Bersama Penyelia Petang yang bertukar ke PPD Klang

Majlis Perasmian Bulan Bertema Sekolahku Sayang

Larian Tunas Harapan (Merentas Desa)

Gotong-royong Perdana

Sumber(gambar):
http://kelabfotografismkrp.blogspot.com/

2 comments:

  1. smkrp ttap di ati..teruskan niat suci itu m`jadik p`didik..

    ReplyDelete
  2. yaps...smkrp tetap dihati..:), insyaAllah, doakan sy dan semua cikgu2 terus berjuang untuk anak bangsa...

    ReplyDelete